به گزارش مشرق، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت شهری تنها متولی ترافیک پایتخت نیست و در بخش های مختلف حمل و نقلی، نهادهای متعددی وجود دارند که هر یک مسئولیت بخش مربوط به خود را بر عهده دارند، گفت: هر طرح ترافیکی که قرار است در تهران ارائه و پیاده سازی شود، مستلزم هماهنگی و همکاری تمام بخش های مربوطه است و تمامی اعضا باید در اجرای آن مشارکت داشته باشند.
وی افزود: به عنوان نمونه، اگر قرار است طرح کاهش (LEZ) به اجرا در آید، لازم است تمام بخش ها در این طرح که از نظر ما به لحاظ اصول علمی، طرحی جامع و کامل است، ورود کرده و تمامی اعضا در اجرای آن مشارکت نمایند.
وی با اشاره به این که پشتوانه طرح کاهش (LEZ)، تجربه ای جهانی است که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا به مرحله اجرا در آمده، اظهار کرد: تمام زیرساخت های مورد نیاز به منظور اجرای این طرح در پایتخت وجود دارد و علاوه بر تهران، امکان اجرای آن در سایر کلان شهرهای کشور نیز وجود دارد.
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که رویکرد مدیریت شهری در خصوص اجرای طرح کاهش (LEZ) در پایتخت، همچون گذشته پیاده سازی این طرح با توجه به آثار و نتایج مثبت آن است، خاطرنشان کرد: شورای عالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور نیز نسبت به طرح کاهش (LEZ)، رویکرد کاملاً مثبتی دارد و اجرای این طرح از بهار 95 را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: به عنوان نمونه، اگر قرار است طرح کاهش (LEZ) به اجرا در آید، لازم است تمام بخش ها در این طرح که از نظر ما به لحاظ اصول علمی، طرحی جامع و کامل است، ورود کرده و تمامی اعضا در اجرای آن مشارکت نمایند.
وی با اشاره به این که پشتوانه طرح کاهش (LEZ)، تجربه ای جهانی است که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا به مرحله اجرا در آمده، اظهار کرد: تمام زیرساخت های مورد نیاز به منظور اجرای این طرح در پایتخت وجود دارد و علاوه بر تهران، امکان اجرای آن در سایر کلان شهرهای کشور نیز وجود دارد.
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که رویکرد مدیریت شهری در خصوص اجرای طرح کاهش (LEZ) در پایتخت، همچون گذشته پیاده سازی این طرح با توجه به آثار و نتایج مثبت آن است، خاطرنشان کرد: شورای عالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور نیز نسبت به طرح کاهش (LEZ)، رویکرد کاملاً مثبتی دارد و اجرای این طرح از بهار 95 را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.